Examen – lucrare finala

Examenul constă în una dintre cele două posibilități de mai jos:

1) Observarea și analiza instrucțiunilor de gen din oraș – în cartierul, zona, organizația în care vă petreceți timpul;

2) Analiza etică a unei controverse privind sănătatea publică – precum reglementările privind pandemia Covid-19, vaccinarea anti-Coronavirus, homeopatia, alte campanii de vaccinare, ADHD, etc., sau a unei alte dezbateri publice – de la încălzirea globală la politici de gen, cazuri de discriminare etc., utilizând schema conceptuală din suportul de curs.

Data limită: 6 februarie 2021

Trimiteți lucrarea pe mail.

DETALII

1) Observarea instrucțiunilor de gen din București. Urmați o traiectorie zilnică prin oraș sau prin clădiri. Ce aflăm despre feminitate și masculinitate când privim reclamele, afișele, statuile, denumirile de străzi și săli, organizarea spațiilor feminine și masculine?

Cum contrastează feminitatea cu masculinitatea privind:

- prezența reprezentărilor feminine și masculine?

- există reprezentări ale grupurilor de femei? dar ale grupurilor de bărbați?

- sexualizarea imaginilor?

- competența personajelor reprezentate, prestigiul, autoritatea profesională?

- asocierea cu trăsături stereotipice care conduc la de/valorizarea feminității în relație cu masculinitatea?

2) Analiza etică a unei controverse privind sănătatea publică – precum homeopatia, vaccinarea, ADHD, etc. Utilizați schema conceptuală din suportul de curs, distingând argumentele empirice de cele morale. Identificați entitățile morale, ideologiile, precum și analogiile și definițiile propuse ca fundament pentru argumentație.

3) Analiza unei dezbateri

De exemplu, puteți alege dezbateri de pe site-ul Closer to Oxford. Vă rog însă ca fiecare student să analizeze o dezbatere diferită. Vă rog să îmi trimiteți lucrările pe mail, specificând în subiectul mesajului eticheta [Etica 2018]. Analiza va include următorii pași: – Alegeți o dezbatere publică, ce include cel puțin două luări de poziție diferite. – Prezentați pe scurt dezbaterea: care sunt tezele care se opun? Care sunt principalele argumente invocate? – Analizați structura etica a argumentației, identificând: 1) Care sunt entităţile morale invocate? Ce entităţi morale sunt prezentate ca fiind victime sau beneficiare in dezbatere? Ce entităţi morale sunt ignorate? 2) Ce interese legitime au aceste entităţi morale? Care dintre aceste interese sunt recunoscute ca drepturi? Care sunt relaţiile de interdependenţă (convergență, conflict) între interesele şi drepturile acestora? 3) Care sunt argumentele empirice controversate care sunt invocate în dezbatere? 4) Care sunt principalele argumente normative susţinute implicit sau explicit de fiecare luare de poziţie? 5) Care sunt analogiile folosite de autori pentru a defini situația, pentru a sugera un model de rezolvare? – Precizați propriul dvs punct de vedere, indicând entitățile morale pe care le considerați relevante, drepturile și interesele acestora, și cum pot fi armonizate în situația dată.

Comments are closed.